Featured Posts

May 6, 2011

TGITDNMAR (5/6/11)

It's that time again for TGITDNMAR, which (obviously) stands for Thank God It's The Day New Movies Are Released.

OMG - on time and everything!

Thor
I guess you have to give it up to the marketing machine. For years, we've heard questions about what the studios would do when they ran out of "A"-level superheroes. Turns out that said worry was much ado about nothing (maybe - see below). Iron Man is perhaps not Batman or Spider-Man, but despite the protestations that he wasn't them, he was also someone that even the least-interested person probably still recognized. With the success of Thor, I have to think that the fears that studios won't be able to sell us on the B team are unfounded. As of press time, the film is scheduled to rake in approximately $65-75 million in its first weekend. Sure, that's no Dark Knight figure, but it's nothing to sneeze at, either. What might be more fascinating is that Thor actually looks like a decent film (and is receiving reviews that back up that supposition).

Now, a caveat. I'm not 100% sold on my theory about the B team, despite my claim. See, non-comic book people like me might not know a damn thing about Thor the comic book character, however, the name Thor has pretty strong recognition to it - everyone knows he's a Norse god. So, sell me Ant Man and we'll really see if those fears are unfounded.
Fletch's Under Normal Circumstances Chance of Viewing (in the theater): 93%

Something Borrowed
Remember that one time, when we all thought Kate Hudson was gonna be great?

Yeah...we were idiots.

Does Ms. Hudson make movies that aren't somehow related to weddings? She must have Spielbergian levels of personal issues regarding nuptials. Could that be residual issues surrounding the "we've been together forever but are never getting married" status of her mother and surrogate dad, Kurt Russell? Sigmund Fletch wants to know.

No, that's not true. I really don't care. Which, not coincidentally, is how I feel about any and every Hudson film.
Fletch's Under Normal Circumstances Chance of Viewing (in the theater): 0%

Jumping the Broom
Oh shit! CSI's disgraced former co-star Gary Dourdan is in this. I always liked him and was sad when he got killed off there (and got arrested for possessing every drug known to man, but that's another story). Regardless, it looks like this is a bit part, and frankly, I'm not sure that a larger one would make a dent in my interest level for the Broom.

One look at the poster tells me two big things about the Broom: first, that its subject matter (clash between "urban" and "bougie" black families) could make for a really interesting, revealing movie, and second, that it won't. I'll hope to be wrong, but the tone of the poster is "Haha, we're having fun fighting! It's gonna be a party either uptown or downtown!" And maybe accomplishing something meaningful is possible within the confines of the type of comedy it looks like (stand-ups do it all of the time). But I doubt it.
Fletch's Under Normal Circumstances Chance of Viewing (in the theater): 8%


8 people have chosen wisely: on "TGITDNMAR (5/6/11)"

Nick said...

Kinda surprised "Jumping the Broom" has a higher percentage than Something Borrowed. I'd be more likely to see the latter than the former. And depending on how you look at that, it could seem really racist... but I promise that has nothing to do with it.

Jack L said...

Thor looks pretty good, I might see it. But not in the cinema...

I hadn't even heard of the other two until now. They sound crap.

Univarn said...

I'll be seeing Thor Saturday or Sunday. As for Jumping the Broom - any chance of this getting a Chariots of Fire style coming of age olypmic broom jumping tale? If so, I might check it out. However, I think it's about a wedding - *yawn*

Joel Burman said...

So funny that I have already seen Thor regarding that we Swedes have to wait until august to see Source Code. You are in for an over the top time trip to the 80's!!!

I actually feel it might be hammered or at least suffering big in the box office by Fast Five. The word of Mouth on that one should be great by now. I am seeing it tonight myself.

Nick said...

haha... hammered...

Fitz said...

Thor was solid entertainment. Much more so than Iron Man 2.

Fletch said...

@ Nick - Racist. I kinda know what you mean, but a) Broom is still under 10%, so that's not exactly something it should be proud of, and b) fucking Kate Hudson is in Something Borrowed. That pretty much nails a 0% every time.

@ Jack - Just got back from Thor. Not great, not terrible, not as good as everyone had me believing. I think I enjoyed Fast Five more, odd as that is to say.

@ Unicorn - Wow, a Chariots of Fire reference. I think I was about 5 when I saw that (if ever). So...that reference is mostly lost on me. Vangelis.

@ Joel - Are you saying that Thor is the over the top trip to the 80s? I can kinda see that...I don't think it will age particularly well, but the ties to the other Avengers movies will keep it grounded in this era mostly.

@ Nick - Too easy.

@ Fitz - See, I kinda think Thor is more in line w/ Iron Man 2 than the first Iron Man. It was okay, but the cracks will probably start to show themselves fairly quickly. Not nearly as bloated as that one, but nothing particularly memorable about it, either. And the CGI was sketchy at times.

Joel Burman said...

Fletch: Yes I would say exactly that. The set design and costumes for Asgard especially but also the way people act I feel.

I'm with you in putting it in the same category as Iron Man 2. Still likeable but in a fast food way.